מקומם של ידע ותובנות מחקריות בזמן מלחמה

מוצג כאן כלי מבוסס מחקר לפיתוח שיח עם פעוטות וילדים סביב סיפורים כתובים שפותח על ידי פרופ' ציפי הורוביץ קראוס והקבוצה לדימות מוחי בילדים, מהטכניון: ילדי ישראל חווים את מאורעות המלחמה באופנים שונים. חלקם מדברים על הדברים ובקרב חלקם נצפות התנהגויות שאינן אופייניות להם. הורים לפעוטות וילדים גדולים יותר, אנשי חינוך בגיל הרך וכן בכיתות היסוד – מחפשים פעילויות חינוכיות אך גם כאלה שיפתחו שיח רגשי עם הילדים. קריאת סיפור דיאלוגית, כלומר, קריאת הסיפור יחד עם הילד, תוך שיתוף, שאילת שאלות ופיתוח שיח היא פעילות חינוכית המעשירה את אוצר המילים של הילד ומכינה אותו לשיח ולרכישת קריאה, ובמקביל פותחת צוהר לעולמו הריגשי של הילד. בעלון זה, מצורפות הנחיות והמלצות לקריאה דיאלוגית עם ילדים, החל מגיל לידה.