השפה הערבית כוללת דיאלקטים מקומיים מדוברים וכתובים השונים זה מזה. מאחר וכך, השפה
הכתובה בערבית נתפסת במחקרים כשפה שניה לכל דבר (תופעה הקרויה "דיגלוסיה"). עובדה זו
מהווה אתגר לילדים בשלב רכישת הקריאה מאחר והילדים נדרשים ללמידת אוצר מילים חדש
שיתאים לשפה הכתובה לצד רכישת יכולת הקריאה בפועל (קרי לצד היכרות עם מערכת הכתב).
בפרויקט זה, נקבע נבדוק אם ילדים דוברי ערבית לפני גיל קריאה, המאזינים לסיפורים בערבית
ספרותית באופן דיאלוגי במשך 8 שבועות, מציגים אוצר מילים גדול יותר בערבית ספרותית, תפקודים
ניהוליים טובים יותר והאם תשומת הלב המשותפת שלהם, הנמדדת באמצעות EEG , משתפרת.
במימון משרד החינוך הישראלי. ההרשמה למחקר פתוחה!