ראש המעבדה: פרופ' ציפי הורוביץ-קראוס

פרופסור חבר ציפי הורוביץ-קראוס היא ראש הקבוצה לדימות מוחי בילדים בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגי ובפקולטה להנדסה ביורפואית בטכניון. כמו כן הורוביץ-קראוס היא פרופ"ח (PAR)בבית הספר לרפואה של ג'ונס הופקינס  ובמחלקה לנוירופסיכולוגיה במכון קנדי קריגר במרילנד, ארה"ב.

פרופ"ח הורוביץ-קראוס היא בעלת תואר ראשון בביולוגיה (2002) ותואר שני בנוירוביולוגיה ונוירוביוכימיה (2004) מהפקולטה למדעי החיים, באוניברסיטת תל אביב. בנוסף היא קיבלה תואר שני בתוכנית קלינית לאבחון וטיפול בלקויות למידה (2007, בהצטיינות) תוך לימודי הדוקטורט שלה (2009) בתחום חקר המוח של לקויות למידה, באוניברסיטת חיפה במרכז אדמונד ספרא לחקר המוח.

לאחר סיום הדוקטורט, פרופ"ח הורוביץ-קראוס החלה בלימודי פוסט-דוקטורט באוניברסיטת חיפה בחיפוש אחר סמנים אלקטרו-פיזיולוגיים להשפעת תוכניות התערבות בילדים עם לקויות למידה, יחד עם פיתוח מדדים אובייקטיביים להערכת תוכניות ההתערבות המטפלות בקשיי קריאה

ב-2011 פרופ"ח הורוביץ-קראוס זכתה במלגת פולברייט לפוסט-דוקטורנטים והצטרפה לקבוצת המחקר בסינסינטי, ארה"ב, על מנת להשתמש בכלי דימות מתקדמים לאיפיון התפתחות מוחית בילדים בדגש על רכישת שפה וקריאה. יחד עם שותפיה בסינסנטי, פרופ"ח הורוביץ-קראוס הקימה את המרכז לחקר האוריינות והקריאה בבית החולים לילדים בסינסנטי וכחברת סגל בבית הספר לרפואה באוניברסיטת סינסנטי, שימשה כמנהלת התוכנית והמנהלת המדעית של המרכז (2013-2021).

המחקר של פרופ"ח הורוביץ-קראוס מתמקד באפיונם של רשתות עצביות העומדות בבסיס רכישת שפה וקריאה בקרב ילדים עם קשיי שפה וקריאה, על רקע נוירוביולוגי (דיסלקסיה, הפרעת קשב וריכוז, אפילפסיה, עיבוד אודיטורי, הפרעות פסיכיאטריות ועוד) ולקויים סביבתיים (חסך בחשיפה האוריינות או חשיפת יתר למסכים). במקביל, היא עובדת על התאמת תוכניות התערבות עבור כל אחת מהלקויות האלה, יחד עם מניעה של קשיי שפה וקריאה בעזרת כלים מעולם ההדמיה המוחית

Courses taught at the Technion