צוות
ראש המעבדה: פרופ' ציפי הורוביץ-קראוס
פרופסור חבר ציפי הורוביץ-קראוס היא ראש הקבוצה לדימות מוחי בילדים בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגי ובפקולטה להנדסה ביורפואית בטכניון. כמו כן הורוביץ-קראוס היא פרופ"ח (PAR)בבית הספר לרפואה של ג'ונס הופקינס ובמחלקה לנוירופסיכולוגיה במכון קנדי קריגר במרילנד, ארה"ב. פרופ"ח הורוביץ-קראוס היא בעלת תואר ראשון בביולוגיה (2002) ותואר שני בנוירוביולוגיה ונוירוביוכימיה (2004) מהפקולטה למדעי החיים, באוניברסיטת תל אביב. בנוסף היא קיבלה תואר שני בתוכנית קלינית לאבחון
ד"ר רולא פרח
ד"ר רולא פרח סיימה את לימודי הדוקטורט שלה באודיאולוגיה ודימות מוחי בילדים באוניברסיטת סינסנטי, אוהיו, ואת לימודי הפוסט דוקטורט שלה בבית החולים לילדים בסינסנטי כתלמידת קרן פולברייט. יש לה תואר שני בתחום הפרעות בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב. הקריירה המקצועית של ד"ר פרח כוללת טווח רחב של תפקידים קליניים שונים ופעילויות אקדמיות הכוללות ניהול האגף האודיולוגי במחלקת אף אוזן גרון בבית
ג'ודית וייסלר
ג'ודית הינה מנהלת המעבדה ועוזרת מחקר. היא מתנדבת במעון שיקומי לילדים על הרצף האוטיסטי ומסיימת בימים אלה תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.
מרים שחאדה חאג'
מרים בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומערכות מידע ניהוליות, ותואר שני בלקויות למידה מאוניברסיטת חיפה. מרצה ומדריכה פדגוגית במכללת אורנים, ומרצה בתחום של הפסיכולוגיה החיובית מטעם מרכז מיטיב-אוניברסיטת רייכמן. מרים הינה סטודנטים לדוקטורט בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. מחקרה בוחן את השפעת הקריאה הדיאלוגית על רכישת שפה ותפקודים ניהוליים בקרב תלמידי כיתה א' דוברי ערבית. המחקר משלב מדידות התנהגותיות ונוירוביולוגיות באמצעות
דיקלה הראל קורן
דיקלה הראל קורן מחזיקה בתואר ראשון בקרימינולוגיה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ובתואר שני בלקויות למידה מאוניברסיטת חיפה. היא משמשת כמרצה ומדריכה פדגוגית בחינוך מיוחד במכללת אורנים וכמרצה בחינוך לגיל הרך במכללת בית ברל. בנוסף, היא עובדת מעל 15 שנים כמדריכה במרכז תמיכה לחינוך מיוחד במסגרת מערכת החינוך הרגילה של משרד החינוך. דיקלה היא כיום דוקטורנטית בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. מחקרָהּ
אזהאר בדארנה
אזהאר סיימה את התואר ראשון שלה במדעי המעבדה הרפואית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. עבדה כמורה למדעים בחטיבת ביניים. בנוסף, יש לה ניסיון רב בעבודה כמתאמת מחקר קליני. אזהאר מתחילה את לימודיה לתואר שני בהנדסה ביו-רפואית, היא חוקרת את הסינכרון המוחי בין ילדים והוריהם במהלך קריאת סיפורים בשפה הערבית.
שרית רויזמן
שרית היא בוגרת תואר ראשון בהנדסה כימית מהטכניון. שרית עבדה מס' שנים בתעשיית המכשור הרפואי בחברת מדטרוניק כמהנדסת תהליך ובעקבות החשיפה לעולם הביו רפואה ועניין גובר בתחום החלה ללמוד לתואר שני ב-ENIG . מחקרה עוסק באיפיון הבסיס הנוירוביולוגי לסינכרון הפעילות המוחית של הורים וילדיהם, והשפעתו על יכולות קוגנטיביות שונות תוך שימוש בנתוני fMRI ומבדקים התנהגותיים.
ליאנה מגליף
ליאנה היא בעלת תארים במדעי המוח (Muhlenberg College, פנסילבניה, ארה"ב) ובסיעוד (אוניברסיטת דיוק, צפון קרוליינה, ארה"ב). עם עניין בהתפתחות נוירו-קוגניטיבית ובבריאות מטפל-ילד, היא עבדה כעוזרת מחקר בלימוד רכישת השפה של תינוקות וכאחות NICU. היא לומדת לתואר שני ב-ENIG, מתמקדת במעגלים עצביים הקשורים בקריאה הורית משותפת, בהבנה כיצד הורים יכולים לתמוך טוב יותר בילדיהם. היא מתעניינת בטיפול והתפתחות מיטבית של תינוקות
פאוזי ג'ומאא
לפאוזי תואר כפול בביו-הנדסה ובמדעי הרפואה מהטכניון, שם התמחה בדימות, עיבוד אותות רפואיים והנדסת רקמות. במהלך התואר הראשון שלו, הוא ביצע ניתוחים של EEG עוברי, בנה מודלים של למידת מכונה וחקר את הסנכרון מוחי בין הורה לילד בזמן קריאת ספרים. במקביל לתפקידו הנוכחי כמהנדס יישומים בחברת פיליפס, פאוזי ממשיך לתואר שני בביו-הנדסה. מחקר התואר השני שלו מתמקד בחקירת שוטף הקריאה
מארוון ביבר
מארוון מחזיק בתואר בוגר (B.Sc) בהנדסה ביו-רפואית מהטכניון, שם התמקד בתהליכי דימות ועיבוד אותות רפואיים. המחקר האקדמי שלו בתואר הראשון השתמש ב-TMS כדי לחקור כיצד תדירות תנועה משפיעה על ייצוג קליפת המנוע, תוך שילוב של ניתוח חישובי עם טכניקות ניסיוניות. כיום, בעודו ממשיך לתואר שני בהנדסה ביו-רפואית, מחקרו מתמקד בשטף קריאה אצל ילדים עם אפילפסיה ודיסלקציה. באמצעות דימות תהודת מגנטית
גיל יאשייב
גיל הוא סטודנט בשנה האחרונה לתואר ראשון בהנדסת נתונים ומידע בטכניון. במסגרת תפקידו כדאטה אנליסט במעבדה, הוא עוסק בניתוח ועיבוד נתונים התנהגותיים, נתוני MRI, EEG ועוד, תוך שימוש בכלים מתקדמים לסטטיסטיקה ולמידת מכונה ושילוב תובנות אקדמיות. הפרויקט המרכזי שבו הוא שותף בימים אלה מתמקד בפיתוח פרופילים ייחודיים לקוראים, במטרה לחזות האם הם יגיבו להתערבויות למידה, תוך התבססות על נתונים ראשוניים
איילת אלאור
איילת היא עוזרת מחקר במעבדה. היא בעלת תואר B.Ed בחינוך לגיל הרך ומחזיקה בתעודת הוראה בתחום. בנוסף, היא בוגרת תואר שני (MLS) במדעי המידע וספרנות מאוניברסיטת חיפה.
ראיה מרעי
ראיה בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה. התנדבה במהלך התואר בפנימיית אחוזת ילדים בחיפה עם ילדים בעלי רקע אשפוזי. בנוסף, היא בעלת רקע במחקרים מתחום הנוירופסיכולוגיה. ראיה התחילה תואר שני בחקר המוח בטכניון, ועיקר מחקרה עוסק בבדיקת פונקציות ניהוליות בקרב ילדים בעזרת הדמיה מוחית. עקב הישגיה המחקריים והאקדמיים, ראיה עברה למסלול ישיר לדוקטורט בחקר המוח תחת הנחייתה של דר' ציפי
ד"ר מיכל זיוון
מיכל בעלת תואר ראשון בהנדסת חשמל ותואר שני בהנדסה ביו-רפואית מהטכניון. לאחר עבודה של מספר שנים בתעשיה היא פנתה ללימודי דוקטורט במרכז לחקר המוח באוניברסיטת בר אילן במסלול למלגאי נשיא בנושא :ניתוח התנהגות קשבית באמצעות טכנולוגיה מונחית מבט אצל תינוקות שנולדו פגים ואחים של ילדים המאובחנים עם אוטיזם. מיכל מתענינת במציאת סימנים מוקדמים להפרעות נוירו-התפתחותיות ופיתוח תוכניות התערבות לילדים ולתינוקות בסיכון.
יואב נחשון
.יואב בוגר תואר ראשון ושני במדעי המחשב מהטכניון. כחבר במעבדת הנתונים והידע, מוקד לימודיו העיקרי היה מסדי נתונים וחילוץ מידע .וכיום הוא מוביל את צוות פתרונות תוכנה באינפורמטיקה של חומרים Fraunhofer IWM-בפברואר 2019 יואב הצטרף ל
כרמל גשרי
כרמל סיימה תואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית (BS.c). במהלך פרויקט הגמר שלה לתואר ראשון, היא שיתפה פעולה עם ניקו טרן במעבדה שלנו ובחנה את ההשפעה של תוכנית התערבות בקריאה על ילדים עם דיסלקציה על ידי ניתוח נתוני fMRI. במהלך עבודת המחקר שלה (MS.c.) היא חוקרת מוח הורה-ילד וכן אינטראקציה התנהגותית.
מאיה אלמוגי
מאיה היא בוגרת תואר ראשון בהנדסה ביורפואית מהטכניון. היא מתנדבת עם ילדים וקשישים וב-3 שנים האחרונות היא עבדה כסטודנטית להנדסת מערכת ופיזיקה בחברת פיליפס בחיפה. מאיה התחילה לאחרונה את לימודי התואר השני במעבדה שלנו. מחקרה עוסק בהשפעה של חשיפה למסכים על הרשתות הקוגניטיביות בילדים עם דיסלקציה, מתוך שימוש בנתוני fMRI ו-EEG.
נועם גלוקובסקי
נועם בעל תואר ראשון בביולוגיה תאית והתפתחותית מאוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה. תוך כדי לימודיו לתואר הראשון, נועם עבד במעבדת ביו-פסיכולוגיה לחקר השפעותיו של קוקאין על האזור הגחוני של קליפת המוח הקדם-מצחית. נועם כרגע משלים את תזת המגיסטר שלו במעבדתה של פרופ' הורוביץ-קראוס. מחקרו עוסק בשינויים ובהבדלים המבניים בחומר הלבן בין ילדים דיסלקטיים ובעלי כושר קריאה רגיל.
ויקטוריה חלפין
ויקטוריה הינה בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב ותואר ראשון בהוראת מדעי המחשב מהטכניון. במהלך התואר התנדבה עם ילדים ובני נוער במגוון עמותות כגון: "פרח", "סלע" ו"אות הנוער הישראלי". לאחר 3 שנות עבודה בחברת "אלביט מערכות" ויקטוריה התחילה את לימודי התואר שני בחקר המוח במרכז לדימות מוחי לילדים בטכניון. מחקרה עוסק בשימוש באלגוריתמיקה ומכונות לומדות לסיווג רשתות קוגניטיביות בילדים ביחס ליכולות
אוהד נחשון
בוגר תואר ראשון בהנדסת חשמל בטכניון ותואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. עובד ב"אינטל" במספר משרות במשך יותר מ-15 שנה. לומד לתואר שני בתוכנית "מבטים", ומתכנן להיות מורה למדעי המחשב במערכת החינוך. מתעניין בהיבטים ההתנהגותיים והנוירוביולוגיים של האינטראקציה בין שליטה רגשית וקוגניטיבית לבין תפקודים ניהוליים אצל ילדים ומבוגרים. אוהב לקרוא בעצמו ולהקריא לילדיו (3) ובעל חיבה מיוחדת לספרות ילדים ונוער
ניר חבובה
ניר הינו בוגר הטכניון לתואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית (B.Sc). במסגרת פרויקט גמר התואר הראשון שלו שיתף פעולה עם פרופ' רונן טלמון, חבר סגל בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, על-מנת לייצר חותמת לאותות EEG. במסגרת עבודת המחקר (M.Sc) אוסף ומצליב נתונים התנהגותיים ונתוני fMRI, על מנת לאפיין את הבסיס הנוירוביולוגי לסינכרון הפעילות המוחית של הורים וילדיהם, וכן מחיל שיטות הנדסיות לצרכי אנליזה.
דוניה אבו אלהיגא
דוניה היא בוגרת תואר ראשון ברפואה – מגמה מדעית מהטכניון. היא מלווה בהתנדבות נערות בסיכון, ובעבר התנדבה במעון יום לקשישים. בנוסף, היא עובדת במכון השינה בבית החולים אסותא בחיפה. דוניה עתידה להתחיל תואר שני במעבדה, עכשיו היא עובדת על פרויקט שבוחן את ההבדלים בין דיסלקטים דוברי השפה הערבית לבין דיסלקטים דוברי השפה העברית.
אילנה שלומוב
אילנה קיבלה תואר ראשון דו חוגי בחינוך מיוחד וייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה. לפני התואר, היא עבדה בתמיכה טכנית במשך שבע שנים בתעשייה אווירית ורפא"ל. במהלך התואר, אילנה עבדה עם ילדים בעלי לקויות למידה במספר מסגרות כגון פר"ח בתי ספר וגנים. נוסף על כך, היא התנדבה באולפן לילדים עם קשיי שפה בגבעתיים. בעקבות אהבתה לילדים אילנה הצטרפה למרכז לדימות מוחי