התפתחות שפתית בזמן הקורונה - מחקר חדש!

התפתחות שפתית בזמן הקורונה - מחקר חדש!

Long term language outcomes following COVID quarantine

 מאמר

מאמר

Associations Between Screen-Based Media Use and Brain White Matter Integrity in Preschool-Aged Children

 תפקיד יכולות ניהוליות בשפה אצל ילדים דוברי עברית: ההרשמה למחקר פתוחה

תפקיד יכולות ניהוליות בשפה אצל ילדים דוברי עברית: ההרשמה למחקר פתוחה

Now Enrolling!The Role Of Executive Functions In Hebrew-Speaking Children

 חשיבות האוריינות בפעוטות - ההרשמה למחקר פתוחה

חשיבות האוריינות בפעוטות - ההרשמה למחקר פתוחה

The Importance Of Literacy In Young Children

 מאמר

מאמר

Hyperconnectivity during screen-based stories listening is associated with lower narrative comprehension in preschool children exposed to screens vs dialogic reading: An EEG study

 אימון מיינדפולנס בילדי גן חובה

אימון מיינדפולנס בילדי גן חובה

Mindfulness Training In Preschoolers

 מאמר

מאמר

Brain connectivity in children is increased by the time they spend reading books and decreased by the length of exposure to screen-based media

 Recruitment NIH

Recruitment NIH

Train your kid's reading and math abilities

 New study

New study

Language development among toddlers during COVID quarantine

דף הבית

מי אנחנו?

הקבוצה לדימות מוחי לילדים מתמקדת בחקר הבסיסים העצביים, הקוגניטיביים, הגנטיים והסביבתיים המנחים את ההתפתחות היכולת התקשורתית החשובה ביותר בילדים: שפה וקריאה

במחקרינו אנו מתמקדים במספר תחומים:

  • אפיון הגורמים הנוירולוגים, הקוגניטיביים, הסביבתיים והגנטיים בבסיס קשיי שפה וקריאה בילדים עם דיסלקציה, הפרעות קשב וריכוז, אפילפסיה, הפרעות בעיבוד שמיעתי, לקויות שפה מיוחדות, בעיות פסיכיאטריות, חרדה ועוד, באמצעות בדיקת יכולות השפה והתפתחות הקריאה בקרב ילדים המתפתחים באופן תקין.
  • טיפול בילדים עם קשיי שפה וקריאה ומניעת התפתחות קשיי שפה וקריאה אצל ילדים, תוך שימוש במגוון תוכניות התערבות.
  • איפיון הקשרים העצביים בבסיס התפתחות שפה וקריאה, תוך שימוש במגוון שיטות מתקדמות להדמיית מוח, כמו: הדמיה תפקודית בעזרת תהודה מגנטית (fMRI), אלקטרואנצפלוגרפיה (EEG), מעקב אחר תנועות העיניים וגירוי גולגולתי ישיר (tDCS).
תפקידו של פיתול החגורה הקדמי בקורטקס בתהליך הקריאה
על מנת לבצע את פעולת הקריאה, המוח "משתמש" ברשתות עצביות שבמקור יועדו לבצע פעולות קוגניטיביות אחרות כמו כאלו המשויכות לראיה, לעיבוד שפה וליכולות קוגנטיביות גבוהות. סרטון זה מדגים את אזור פיתול החגורה הקדמי הנמצא בקורטקס, הקשור ליכולת לנטר ביצועים במטלות שפתיות ושאינן שפתיות. ממצאינו מראים שלאזור זה במוח יש תפקיד מרכזי ביכולות הקריאה השוטפת כמו גם תיקון הקריאה אצל ילדים עם קשיי קריאה
לוח אירועים
ב
ג
ד
ה
ו
ש
א
י
י
י
י
י
ש
י
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30