ד"ר ציפי הורוביץ קראוס-ראש המעבדה

ד"ר ציפי הורוביץ-קראוס היא מרצה בכירה למדעי המוח בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה ומנהלת המרכז לדימות מוחי בילדים בפקולטה לחינוך למדעים וטכנולוגיה בטכניון ומרצה בכירה ברפואת הילדים בבית החולים לילדים בסינסנטי, אוהיו בארה"ב. דר הורוביץ-קראוס  היא גם המייסדת והמנהלת המדעית של המרכז לחקר האוריינות והקריאה בבית החולים באוהיו. ד"ר הורוביץ-קראוס היא בעלת תואר ראשון בביולוגיה (2002) ותואר שני בנוירוביולוגיה (2004) מהפקולטה למדעי החיים, בנוירו-ביוכימיה באוניברסיטת תל אביב. בנוסף היא קיבלה תואר שני בתוכנית קלינית לאבחון וטיפול בלקויות למידה (בהצטיינות יתרה, 2007) וסיימה את לימודי הדוקטורט שלה (2009) בתחום לקר המוח של לקויות למידה, באוניברסיטת חיפה במרכז אדמונד ספרא לחקר המוח. לאחר סיום הדוקטורט, ד"ר הורוביץ-קראוס החלה בלימודי פוסט-דוקטורט באוניברסיטת חיפה בחיפוש אחר סמנים אלקטרו-פיזיולוגיים להשפעת תוכניות התערבות בילדים עם לקויות למידה, יחד עם פיתוח מדדים אובייקטיביים להערכת תוכניות ההתערבות המטפלות בקשיי קריאה. ב-2011 ד"ר הורוביץ-קראוס זכתה במלגת פולברייט ועברה לארה"ב, על מנת להצטרף למרכז לדימות מוחי בילדים בסינסינטי. שם היא המשיכה את מחקר הפוסט-דוקטורט בעזרת שימוש בכלים מתקדמים של דימות מוחי, במטרה להבין לעומק את תפקידן של הפונקציות הניהוליות בקרב ילדים עם לקויות קריאה, על מנת לפתח התערבויות קריאה יותר יעילות. ד"ר הורוביץ-קראוס גייסה כ-4 מיליון דולר להקמה ופיתוח של המרכז המחקרי והקליני לאוריינות קריאה בבית החולים לילדים בסינסנטי.

המחקר של ד"ר הורוביץ-קראוס מתמקד באפיונם של רשתות עצביות העומדות בבסיס רכישת שפה וקריאה בקרב ילדים עם קשיי שפה וקריאה, על רקע נוירוביולוגי (דיסלקסיה, הפרעת קשב וריכוז, אפילפסיה, עיבוד אודיטורי, הפרעות פסיכיאטריות ועוד) ולקויים סביבתיים (חסך בחשיפה האוריינות). במקביל, היא עובדת על התאמת תוכניות התערבות עבור כל אחת מהלקויות האלה, יחד עם מניעה של קשיי שפה וקריאה בעזרת כלים של דימות מוחי.

לקורסים 2018-2019 לחץ כאן